Fotós hírek

Vezető helyen a Panasonic

Összesítésben a Panasonic piacvezető a professzionális kijelzők szegmensében* Amikor 2008-as év első negyedévének (január-március) piackutatási eredményei nyilvánosságra kerültek, rögtön nyilvánvalóvá vált, hogy a Panasonic piacvezető poziciója továbba is megkérdőjelezhetelen. A 40" feletti lapos képernyő piacon (plazma és LCD) a piaci részesedése 25% (a hozzá legközelebb álló versenytárs csak 16%-ot tudhat magáénak), továbbá a professzionális plazma kijelzők piacán birtokolt 48%-os részesedéssel behozhatatlan előnnyel rendelkezik az összes versenytással szemben, hiszen a közvetlenül utána következő gyártó csak egy 15%-os szeletet fed le. Ugyan az AV üzletág folyamatos változáson megy keresztül, az iram egyre fokozódik. A trend lassan kikristályosodik: a nagyformátumú kijelzők elárasztják a kereskedelmi szektort a köztéri hirdetési médiumok, információs pontok és közhasznú kijelzők formájában.

Az emberek figyelmének megragadására alkalmas, dinamikusan változó kijelzők iránti kereslettel párhuzamosan a piaci trend abszolút a nagyobb méretű lapos képernyők irányába hajlik, 40’’-os vagy annál nagyobb képátlójú készülékek kerülnek a reflektorfényben. Láthatjuk, hogy a vásárlók óriási,1080p felbontású kijelzőket választanak a környezetükbe például az olyan fejlesztések miatt mint a Blu-ray és egyre inkább tájékozottak a nagyobb méretű kijelző által nyújtott előnyöket illetően.

*A DTC (Decision Tree Consulting 2008 első negyedévéről (január-március) végzett felmérése a 40’’ feletti lapos képernyők piacán (EMEA :Európa, Közel-Kelet és Afrika)

A világ legnagyobb kijelzője

A Panasonic 103’’-os kijelzője jelenleg a Világ legnagyobb kereskedelmi forgalomban kapható plazmája, és mindeddig rekordszámban kelltek el Európában illetve a földkerekségen. A 103’’-os óriás számtalan alkalmazásra ideális, mint pl. kereskedelem, információs pontok, tárgyalótermek, rendezvények vagy akár high-end házimozi.

Kijelzők a vevői igényekhez igazítva

A Panasonic professzionális plazma kijelző szortimentje csaknem bármilyen AV, PC, vagy interaktív környezetben használható. A kijelzőkhöz opcionálisan rendelhető modulok (egyedi kártyás rendszer) teljes rugalmasságot biztosítanak, azonnali installációt tesznek lehetővé és könnyen igazíthatók bármilyen műszaki környezethez. A 42’’ és 103’’ közötti képátló tartományban a Panasonic a kijelzők széles választékával rendelkezik, amelyek műszaki specifikációjukon túl egyéb extrákat is magukban foglalnak annak érdekében, hogy megoldások a piac és a vevők igényeihez legyenek igazítva.

Kiváló technológia professzionális alkalmazásokhoz

A plazma széles körben úgy ismert, mint a legjobb képminőséget nyújtó megoldás. Azonban a legdrasztikusabb minőségbeli különbségek leginkább nagy formátumú képen ütköznek ki, ahol a plazma egyszerűen verhetetlen a többi lapos képernyő technológiával szemben.

A plazma eredendően mozgóképek megjelenítésére lett kifejlesztve, szemben az LCD technólógiával, amit eredetileg kisebb kijelzőkben alkalmazták, mint pl. digitális karórák, illetve különböző számítástechnikai alkalmazások és felületek. Az LCD csak az utóbbi időben vált mozgókép megjelenítésre alkalmas eszközzé és a korlátai még mindig nyilvánvalóak, mint a nézőközönség felméréséből is kiderült (Synovate 2006). A Panasonic plazma képernyők képfeldolgozó rendszere általánosságban jobb eredményeket nyújt olyan kulcsfontosságú területeken, mint a színreprodukció, a mozgásmegjelenítés, a képélesség és a fekete szín mély árnyalatai. Mindezen kiemelkedő műszaki előnyök kifogástalan Full HD képminőséget jelenítenek meg még a 103’’-os kijelzőn is. Egyelőre még remélni sem lehet, hogy az LCD egyhamar fezárkózik ezen technikai bravúrhoz.

Környezetbarát termékek, a jövő termékei

A Panasonic a lapos képernyő technológiák gyártásának és alkalmazásának az új távlatait nyitja meg. Miközben a termékek előállításában még komolyabb hangsúlyt kapnak a minőségi kritiérikumok, a cég tudatosan folytatja a környezetbarátabb termékek fejlesztését és gyártását. Ami a képernyőtechnológiát illeti, a Panasonic volt az első cég, aki teljesen száműzte az ólmot plazma képernyőiből, valamint más technológiákkal szemben a plazma tökéletesen higanymentes.

A plazmának, mint fiatal technológiának a korábbi technológiáknak tulajdonított hiedelmeken kellett felülemelkednie, amelyek a mai napig végigkísérik a termékek életét. A plazma technológia kiválósága egyértelműen megmutatkozik a képernyők sokoldalúságában illetve hosszú élettartamában (akár 100.000 óra). Az amszterdami ISE kiállításon (Integrated Systems Europe) bemutatott új fejlesztések is bizonyították, hogy az egyre vékonyabb és egyre nagyobb méretű készülékek dupla fényerővel rendelkeznek. Itt debütált a 150’’-os (!) méretű prototípus is. A kiállított termékek többsége valószínűleg 2009 májusától kerülnek bevezetésre a piacon.

A puding próbája az evés, a világ legnagyobb plazmája esetében is

Spanyolország legnagyobb kommunikációs cége, a MediaPro központi barcelona-i irodájában 3x3 db 103’’-as kijelzőből emelt videofal, illetve a Champs Elysée jellegzetes luxus áruházaiba kihelyezett 6 db ugyancsak 103’’-as kijelzők példái egyértelműen szemléltetik a trendet az óriás formátumú kijelzők iránti igény növekedéséről, amelyet a Világ legnagyobb plazmája diktál.

Nyomtatás